onsdag 31 maj 2017

Väderstyrda morgonpromenader, tuffa träningspass och i väntan på en Moccamaster!


Jag är en väderstyrd människa. Mina morgonpromenader har två dagar i rad ställts in. Igår morse drog jag på mig träningskläderna, öppnade dörren o då började det droppa lite. Jag stängde dörren o gick igen....för sån är jag. Träningskläderna behöll jag dock på för jag satt hemma o jobbade så till slut kom jag ändå ut, när arbetsdagen var slut. Bättre sent än aldrig väl?



I måndags på träningen körde vi ett tufft Tabata-pass och jag kände mig grymt stark. En härlig känsla. Idag körde vi ett tufft boxningspass i kombination med backträning, burpies och situps och jag kände mig svag o orkeslös. Varför är det så olika, olika dagar? Strunt samma, bara man kämpar på men visst är det roligare när man känner sig stark?


Idag på lunchen strosade jag Storgatan fram. O så vackert och inbjudande det börjar bli. Stensättningen börjar bli klar och uteserveringarna är nu öppna och inbjudande istället för slutna och ogästvänliga. Jag kände hur leendet spred sig från öra till öra. Det är så här det ska vara! På bästa Malmö-vis. I helgen var vi i Varberg och såg skräckexempel efter skräckexempel. Den ena inglasningen efter den andra, slutet o stängt, trist o tråkigt och förfulande. Heja Halmtstad!! Här kommer det att bli bra:-) Jag är stolt över att arbeta i denna stad.



I går kväll tog vi ännu ett tag i lägenheten. Ni vet det där lilla sista när man tycker att man nästan är klar men ändå inte är det? Jag målade klart sovrumsfönstret som vi plockat ut, mannen i mitt liv monterade mörkläggning o sovrummet och persienner i köket, persienner som vi fick av sonen eftersom de ändå skulle skickats till loppis. Jag rensade avlopp i duschen och mannen rensade avlopp i tvättstället. Här hjälps vi åt. Ännu en tavla sattes upp, denna gång i uterummet. Den gamla micron som visade sig var lite uppbränd, åkte ut och in kom istället micron som sonen tänkt skicka till loppis. Besöket hos sonen i helgen var verkligen lyckosamt för oss:-) Vi får nog kompensera på något sätt, det var mycket pengar vi sparade där.

moccamaster

O så har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag har köpt en DYR kaffebryggare! Eftersom vi måste ha en kaffebryggare i lägenheten så tänkte jag att då tar jag givetvis ut min gamla (10 år?? 15 år?? gamla bryggare dit och så köper jag en ny. Den gamla köpte jag nog för ett par hundralappar på Eko-hallen (som inte ens finns längre...) Jag kanske handlar mycket men jag snålar alltid och vill inte lägga ut mycket pengar på döda prylar men helt plötsligt så tänkte jag att varför inte? Mina barn har finare prylar än jag och om man får 10 års garanti på en Moccamaster och den här är bäst i test så ska jag banne mig ha en sån här! Att den dessutom gick att köpa tusen kronor billigare på Tretti.se jämfört med butik avgjorde saken. Kaffebryggaren är beställd och nu väntar jag med spänning på leveransen. Det lustiga i sammanhanget är väl att min syster också precis köpt en ny bryggare:-) Hon i USA, jag i Sverige!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!