fredag 6 augusti 2010

Cykelturen Båstad-Varberg


Tänk, det blev verkligen av! Klockan ringde kl 5   på morgonen, då klev vi upp o tittade ut. Det regnar.....
Å så besviken jag blev, jag ville inte cykla om det regnade! Visserligen hade vi ju sett på prognosen att det troligtvis skulle bli regn  under dagen men det skulle det ju blivit dagen innan också men det kom aldrig.
Nu satt jag o velade väldigt länge, blåsigt var det också, regnet upphörde o till slut bestämde jag mig, vi cyklar!! Mannen var aldrig tveksam, han e lite tåligare än jag
6.35 stack vi iväg med vinden i ryggen, härligt att va på väg!
(OBS, cykelkläder o cykelhjälm är INTE klädsamt men det bjuder jag på.....;-)
 
Första stoppet med toabesök i Snapparp 2,7 mil avverkade och det kändes sååå lätt! Inget regn!
Andra stoppet gjorde vi vid Slottsbron i Halmstad, 4,6 mil avverkade o det rullade fortfarande väldigt lätt o inget regn hade vi sett till. Här fyllde vi på magsäcken lite med en extra frukost.
Tredje stoppet blev på Ugglarps camping efter 7,1 mil. Fortfarande rullade det väldigt lätt o vädret blev bara bättre o bättre. Här slank det ner en chokladkaka.....kändes som om jag var värd det
Lunch vid Skrea strand, en liten äcklig kall korv utan bröd, blääää! Ca 10 mil avverkade o solen steker!
Här är vi utanför våra kompisars stuga vid Skrea Strand, var bara tvungna att ta kort o MMS:a o fråga varför de inte var där o bjöd på fika
 
Det är ju bara att erkänna att nu börjar det göra väldigt ont i baken så som tröst var vi tvungna att klämma varsin rejäl glasstrut, mums vad gott!
Cyklade vidare till Tvååker där vi faktiskt stötte på innehavaren av stugan. Han trodde vi skämtade när vi sa att vi cyklat från Båstad!
Nu gjorde det rejält ont i baken.....hade ingen lust att sätta mig på cykeln igen....bara 1 mil kvar....
13,1 mil blev det totalt innan vi var framme hos mina föräldrar, 5 timmar o 54 minuter cykeltid.
Jag känner mig så nöjd o stolt, tänk, JAG KLARADE DET! Jag var faktiskt inte ens speciellt trött, det var bara baken som plågade mig. Sittbenen är helt ömma...
Syrran hade kört upp innan med vår bil och cykelställ så hon tog oss hem igen för cykla hem igen, det hade jag ALDRIG gjort! Inte på samma dag!
Efter en dusch o lite mat började man känna sig lite bättre så när vi åkte hem blev jag avsläppt vid Badkrukan i Båstad där kollegorna var på After Work, de tjatade på mig att jag skulle komma, så då får man ju offra sig  även om man har semester. Min man kallade det After workout!
Tja, det blev några glas vin där o sen hem till syrran för ytterligare ett glas vin o så var väl den dagens träning förstörd......    
Känns ändå som en av de bättre dagarna på vår semester, en härlig upplevelse, o vi hade faktiskt medvind i princip HELA tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!