lördag 20 augusti 2011

Mat o promenader

En kalasdag. 2 par föräldrar på middagsbesök. En underbar dag med strålande solsken. Det bjöds på grillat. Vädret var på vår sida.

Efterrätten påbörjas, vispad grädd med mosade hallon

Smält härlig mörk choklad som blandas med äggulor


Blir till slut en GI-vänlig hallonchokladmousse. Mycket god och uppskattad men mäktig!



Två stycken mammor.


Två stycken pappor, 80 o 81, visst är de imponerande? O en har kört 13 mil för att komma hit! Det sägs att jag är lik min pappa:) Hoppas jag också är så pigg när jag är 80:))


Efter allt ätande på kalaset blev det en 5 kilometerspromenad med Lexie.





 

Många spännande djur för Lexie att möta på vägen. Hon är SÅÅ nyfiken!! O lite rädd, dessa otäcka konstiga varelser som finns innanför trådarna.


Nu har älsklingen åkt iväg för att hämta pizza....på 18-åringens begäran. Hon är nog lite undernärd efter en vecka på Cypern. Själv ska jag äta VÄLDIGT måttligt ikväll!

Tack o hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!