fredag 9 mars 2012

Kniven mot strupen

Lunchdate med äldsta dottern. Fy vad bra jag har det! Är det inte lunchdate med älsklingen så är det med yngsta dottern eller äldsta dottern. Sämre kan man ha det! Skickade en bild på maten till svärsonen som valde att plugga istället för att följa med på lunch. Hans kommentar var “Fan”:) Han ångrade sig nog…..

Idag blev det Norre Port igen. Tydligen har den restaurangen varit med i Kniven mot strupen men det var nog inte med dessa ägarna, tror jag. I vilket fall som helst så måste det gå riktigt bra för där är fullsatt varje lunch!

Kom på mig själv m-ed att sitta o “fis-köra” på vägen hem i 100 km/h. Man är ju van vid att det är halt. O så är det 5 plusgrader!!! Gasa för f-n!!! Det kändes ovant, overkligt men härligt.

Ikväll tränar vi inför Italien-resan. Anti pasti….så heter det väl?? Kom på när jag körde hem att jag kan inte ett ord Italienska! Ovant för en språkmänniska som jag. Kan man ta en intensivkurs?? Man måste man ju kunna säga tack o hej o hejdå, typ…

Fick ett samtal från äldste sonen, Falköping-baserad numera, glad o nöjd med jobbet, flickvännen o livet. Härligt att höra! Då blir en mamma glad även om han är långt borta.

Nu tränar vi vidare med ett glas rött (men inte för mycket, det är träning imorgon bitti), Italienskt så klart:)

3 kommentarer:

  1. Vilken lyx! Trevliga lunchdater med personer du älskar. Det är till att ha det bra ;)
    Restaurangen som varit med i Kniven mot strupen kanske har samma ägare. Dom kanske lyssnade och lärde sig av det kocken (kommer inte ihåg vad han som har programmet heter) sa ;)

    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Lunchmaten ser grekisk ut(vad var det för mat?).
    Kanske var restaurengen så bra just pga att de var med i "Kniven mot strupen"! Ser i alla fall supergott ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Den maten ser inte dålig ut. Speciellt den italienska:-) Min favoritmat!
    Härligt när man får umgås med sina barn och när man vet att de har det bra. Då mår man som bäst!

    Kramar

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!