fredag 1 juni 2012

Studenten närmar sig med stormsteg

DSC_0539

3 år i rad. Det är så det kommer att bli. I år har vi den första av de 3. De 3 “små” har de alltid kallats skämtsamt av oss. De 2 andra är lite äldre men de 3 “små”, de hör liksom ihop. 19, 18 o 17 i år. Först ut är Emelie. Söta fina Emelie som är min mans dotter men som av många anses vara mest lik mig. Lite lustigt.

DSC_0561

En studentbal där jag inte var närvarande. Jag tränade……o så blev det lite rättvist eftersom jag inte heller var närvarande på min äldsta dotters studentbal, då var vi i Stockholm på Springsteen-konsert….vilken mamma jag e….

Emelie

Ikväll har vi börjat inhandlingen inför nästa veckas studentfest. Imorgon blir det frallebakning och pajbakning m m efter att först ha tränat ett pass så klart. En lördag som ser väldigt regnig ut. Det passar bra om man ska förbereda fest. Då är man lugn. Då GÅR det inte att vara ute!

Strax efter studenten fyller studenten 19 år o strax efter den födelsedagen så blir min yngsta 18 år o myndig. Otäckt:)

2 kommentarer:

  1. Oj! då har du att göra:-)
    Min äldsta tar studenten nästa år, min första i raden av fyra så det gäller att börja ladda!!

    Vad fin hon är! Underbar klänning!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Bra att du tränar på studenter, så kan jag be om råd och hjälp när det är vår tur om tre år ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!