måndag 20 augusti 2012

Avskedens tid är här

.facebook_664683693

Måndag morgon, en ovanligt dålig måndag. Egentligen gillar jag måndagar men inte idag.

Idag är det dags att ta farväl.  Äldsta dottern åker till Australien imorgon för att vara utbytesstudent på Bond University i Brisbane. Jag är så klart glad för hennes skull och jag tror också att det är mycket nyttigt och lärorikt men jag kommer att sakna henne så!

Barnen försvinner iväg som fjädrar i vinden, de bara blir stora och fladdrar i väg innan man vet ordet av. Hon har ju inte bott hemma på många år men AUSTRALIEN, det är skillnad mot Lund….

Tur att vi är så tekniska idag i alla fall, med varsin blogg, mail, Skype o Facebook så ska vi nog kunna hålla kontakten trots allt.

Idag blir det en avskedslunch tillsammans. Aj, jag glömde ta vattenfast mascara….

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en fin morgon/lunch tillsammans innan hos far iväg på sitt äventyr i Australien!

    Kram från en som vet hur det är att sakna sin mamma utomlands, men som ändå alltid kände hennes närhet ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du vad fint du skriver! Det ger mig tröst, jag vet att hon alltid står mig nära så även nu.

      Kram

      Radera
  2. Åh farväl är ju hemskt!! Jag hade nog dött..
    kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, det är jobbigt men man får stå ut. Tur att det finns FB, blogg, Instagram, Skype m m..

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!