torsdag 13 september 2012

Oväntat besök, kakbak o LCHF-lektyr

IMG_20120913_083550

Idag fick jag ett oväntat men kärt besök på jobbet. En f d kollega dök helt plötsligt upp på väg till utbildning. Så glad jag blev, kul att se henne igen. Nästa fredag ska vi ha lite tjejfest ihop. Det ska bli jättekul, 4 tjejer, kallbad o vin. Kan det bli så mycket bättre än så?

IMG_20120913_205054

Jag känner mig lite speedad idag. Vaknade 4.15 imorse o efter att ha jobbat hela dagen  o sen storhandlat på vägen hem så ställde jag mig o bakade. Lite knäppt. Nu gäller det bara att inte äta dem. Än har jag klarat mig, ändå så är det Cecces goda mjölkchokladkakor. De går inte av för hackor.

IMG_20120913_205402

Min 40-timmarsvecka är redan avklarad o det är bara torsdag. Imorgon blir det bara jobb för att fylla på i tidbanken. Rätt så gott!

Middagen ikväll blev lätt o god. En Ceasarsallad med kyckling. Enkelt o lätt.

IMG_20120913_205449

Dagens lyx var ett inköp av senaste numret av Mat & Hälsa. Nu ska jag bara ha tid att läsa den också.

På lördag ska vi ha gäster. Parmiddag, så enkelt o trevligt. Jag gillar att laga mat till få personer. Då är det kul att planera både förrätt, huvudrätt o efterrätt. Det blir tre oprövade recept från Halv 8 hos mig. Jag är modig.

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att jobba för sig själv så att säga, blir lite roligare då när man vet att det blir sparade timmar.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan vara gott att ha! Minustid är inte så kul men plustid däremot:-)

      Kram

      Radera
  2. Vad mysigt!!! Jag hade gärna smakat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, smaka, du? Efter Katryns hetsjakt på dig:-))

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!