lördag 17 november 2012

Äggröra, Biggest loser-rep o illamående

LCH, äggröra

Det var tur jag ställde väckarklockan idag….idag kändes nog jetlagen mer än igår. Idag  blev det krämig LCHF-äggröra på 2 ägg o 25 gr smör till frukost. Äggröran ska sakta smälta ihop i en kastrull. Det är hur gott som helst!

Sedan väntade ett pass med cirkelträning. Äntligen, lite riktig träning igen! Jogging i alla ära men styrketräning är mer min grej! På samma gång blir det ju väldigt mycket kondition.

Det kändes att man varit på semester vill jag lova! Idag fick jag äntligen prova Biggest loser-repen, det har jag längtat efter, skitkul men jobbigt. Jag gav upp en stund men då blev jag ivrigt pådriven av tränaren, det var bra, då gav jag järnet igen. Jag behövde det, jag ger upp allt för lätt, tack för det!

IMG_20121117_102730

Efter träningen var jag nästan död. Jag tog ut mig så jag blev illamående. Det var faktiskt jobbigt att köra hem, satte på full kyla i bilen för att mota bort illamåendet men det hjälpte inte. Det blev in o bara vältra sig i sängen. Jag har aldrig känt ett sådant illamående efter en träning förr, nästan otäckt. Men nu mår jag bra, nu är jag nöjd, nöjd med att den “riktiga” träningen är igång igen.

4 kommentarer:

  1. Välkommen hem:-)
    Hm..du kanske pressar dig lite för hårt ibland:-) Lätt gjort när man vill så mycket!

    Hoppas du kan vila lite resten av dagen:-)!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag var nog lite otränad idag (läs: har druckit lite för mycket vin under semestern;-). Resten av dagen har jag faktiskt vilat!

      Kram

      Radera
  2. Härligt att ta ut sig på träning tycker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag med men jag har aldrig mått så illa förut men det kanske är naturligt??

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!