söndag 25 november 2012

Länkkärlek!

Häromdagen fick jag en award utav en av mina favoritbloggare. Awarden fick jag för att hon tycker att jag är så grym på att träna!!

Awarden fick jag av Cecce, det är absolut en utav min “äldsta” bloggvänner, hennes blogg har jag nästan följt från det jag själv började blogga. Jag älskar hennes sätt att skriva. Alla hennes kakrecept kan jag vara utan:-D De gör mig bara sötsugen men jag HAR provat en hel del av dem (för resten av familjen o sen smakar jag, bara lite;-O  ) Tack snälla Cecce för denna awarden! Grym på att träna va? Sug på den:-)

I utmärkelsen ingår att svara på elva frågor.

IMG_20121117_160944

Vad gör dig glad på en måndag?

Att jag får åka till ett jobb som jag trivs med och att jag ser fram emot det.

Vad driver dig att skriva din blogg varje dag?

Jag vet egentligen inte. Jag vet att jag gör min mamma glad och min syster som bor i USA. Förhoppningsvis glädjer jag även några andra eller bara stillar er nyfikenhet:-) Det blir som ett gift.

Vart skulle du vilja bo som du fick välja fritt?

Då skulle jag vilja bo i ett varmare land. Kanske Florida, kanske Turkiet?

Stad eller landsbygd?

Om man bor kvar här i Sverige så skulle jag nog vilja ha en lägenhet i stan på vintern och ett litet hus vid havet på sommaren.

Vilken är din största tillgång enligt dig själv?

Jag är målmedveten, vet vad jag vill och jobbar mot det målet. Jag tror att man kan åstadkomma nästan vad som helst bara man tror på sig själv.

Vad tror du dina vänner skulle säga är din största tillgång?

Jag är bra på att….dricka vin?? Ärligt, jag vet faktiskt inte.

Favoritmat?

Kött i alla former som tur är eftersom jag är en inbiten LCHF:are. Jag har alltid varit en “köttätare”. En god entrécote, en oxfilé eller en karréskiva, det spelar ingen roll bara det är kött. (Fast annars så bara jag ÄLSKAR pizza….)

Har du någon känd person som inspirerar dig?

Alla framgångsrika affärsmän/kvinnor som jobbat sig upp mot toppen och lyckas som företagsledare.

Vart vill du resa på din nästa semester?

Kusadasi i Turkiet är redan bokat! I augusti nästa år åker vi dit tillsammans med alla barnen. Kanske, kanske att det kan bli någon storstadssemester innan dess. Vi får se.

Vilken är din favoritkaka?

Egentligen äter jag ju inte kakor men något som jag inte kan motstå är Princesstårta. Det är bara sååå gott!

Vad är lyx för dig?

Tid för att läsa, tid för att träna och tid för att koppla av.

IMG_20121121_080159
Nu är det min tur att skicka awarden vidare.

Meekatt – för hennes underbara humor och hennes sätt att beskriva vardagen som småbarnsmamma

Monica – min vardag – för att hon är en härlig tjej som älskar bubbel och njuter av livet

Cheeky Malin – för att hon är underbart rolig kvinna som gör mig glad

Fru Venus – för att hon kommenterade mina svar på min förra award att hon skulle svarat samma som jag:-)

Jag o de mina – för att hon får kämpa varje dag för att komma tillbaka efter en hjärtoperation

En jordemors liv o lustar för att hon lever livets glada dagar när hon inte jobbar på sjukhuset

Mitt liv i Kanada – för att det är kul att läsa om hennes liv i ett annat land

Vuxenmamman – ja, jag vet att jag nyligen fick en utmaning av henne men jag kan ju inte bara gå förbi en favoritblogg? eller hur? Vuxenmamman har så många kloka tankar om livet, därför trivs jag där

Meddela den som blivit nominerad både på din och dennes blogg. Svara sedan på de 11 frågor du fått av den som nominerat dig. Välj 11 nya bloggar att nominera och gör 11 nya frågor till de nominerade att svara på. (Eller som jag, skicka vidare samma frågor).

6 kommentarer:

  1. Tack för den du :-)))
    Japp, ska svara, imorgon!
    Ha en fin söndag kväll!

    SvaraRadera
  2. Tack för rolig läsning och grattis till Award.

    SvaraRadera
  3. Tackar! Jag tar tag i den i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack! Så fort jag orkar (fortfarande krasslig) ska jag ta tag i det. Fast att skicka det vidare till 11 st låter värre, men jag ska kolla upp det så snart jag kan. Kram!!

    SvaraRadera
  5. Härliga svar =D
    Cecce har verkligen en underbar blogg med alldeles för mycket frestelser, hihi. Tur att jag inte gillar att baka. Har som sagt nosat lite på LCHF så mig får nog besök av vid fler tillfällen =D
    Önskar dig en fin start på veckan, kram Milla.

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!