söndag 25 november 2012

Soffhäng efter en kylslagen promenad

IMG_20121124_184418

Idag är det soffhäng som gäller efter att ha inlett dagen med en timslång promenad i ett småregnigt, grått och väldigt blåsigt Sverige. Igår var vi på middag hos min svåger o svägerska. En jättetrevlig kväll med fantastiskt god mat som vanligt. Ska man dit vet man att maten alltid är fantastisk. Det blev äntligen ett tillfälle för mig att använda ett av mina nyinköpta lila plagg från USA. Härligt!

2012-11-24 19.55.22

All mat igår var LCHF, typiskt min svägerska att vara så omtänksam, helt underbart! Blomkålssoppa med bacon till förrätt, biffar med tzatziki, squashplättar o sallad och som avslutning en mörk chokladmousse med bär utan socker! Man blir nästan rörd, o så gott!!

IMG_20121124_143629

Idag på vår promenad funderade jag återigen på vad vi gör i detta kalla, eländiga landet. En promenad i Florida hade varit ett betydligt trevligare alternativ.

IMG_20121125_125242

Min syster skickade mig ett kort idag på sin jullåda. I Florida har man redan börjat julpynta. Då skyndade jag genast till hennes svenska hus och satte upp en adventsstjärna och 2 ljusstakar. Så nu lyser det så fint även i hennes svenska hus även om det är en vecka för tidigt:-) Man får göra det medans man har tid.

IMG-20121124-WA0001

Här är en bild till som jag fick av min syster. Med tanke på att jag glömde köpa blommor från  vår mamma till syrrans födelsedag. Den här bilden kanske kan få mig att komma ihåg….vår mamma heter nämligen Rosa, så lämpligt:-)

1 kommentar:

  1. Wow tack så hemskt mycket för att du satt upp ljustakar i mitt hus och å att få se foto ! Jag längtar!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!