måndag 14 januari 2013

Ett paradis för REA-nördar

Rea, halva rea-priset

Det är nu det börjar bli skoj. Det är nu jag känner att shopping-djävulen kryper fram. Halva REA-priset, då är det billigt. Det är då den rutinerade REA-shopparen “goes crazy”.  Nu är det min “julafton”.

En lila kofta (såklart att den var lila) fick idag följa med mig hem plus några små tabletter i glad färg till köksbordet.

Idag har min klåda flyttat sig till ögonen. Ögonen är svullna som om jag hade gråtit en hel dag. Jag ser inte klok ut. Ett besök hos en erkänt duktig hudläkare idag gjorde att jag kom hem 800 kronor fattigare. Läkarbesök och en massa kortionsalvor. Han konstaterade att det bara vara vanliga eksem. Har du inte haft det som liten? Jo. Det kommer ofta tillbaka. Ljusterapi blev också ordinationen. En bra anledning att boka ännu en solresa, av medicinska skäl denna gången:-) Synd att man inte kunde få det med på receptet…..

Den sista veckan har varit den uslaste träningsveckan på jag vet inte när. Säkert den sämsta på över ett år. Weekend-resor, klåda och ont i knäna har satt stopp för den vanliga träningen. Imorgon blir det tidig uppstigning och ett pass på crosstrainern före frukost, jag lovar!

6 kommentarer:

  1. Hoppas klådan försvinner nu.

    Rea är skoj, halva rea priset är ännu skojigare :)

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är halva rea priset toppen:-) Det är det bästa jag vet!

      Radera
  2. Måske man skulle tage en tur i Ikea på onsdag. Data og tv-fri dag må udnyttes ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. IKEA kanske också har rea? Vem vet! Klart du ska åka dit.

      Radera
  3. Håller tummarna för salvorna du fick!
    Och visst är det kul med rea :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, det hoppas jag med.

      Rea e superkul!

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!