tisdag 15 januari 2013

Hur ska detta sluta??

20130115_073423_Bob_Scrap

Ja nu är det handskar på. Hur lätt är det egentligen med eksem på händerna o så ska man smörja med kortison, hur lång tid går det innan man måste tvätta händerna? Inte så länge. Handskar är det som gäller.

Idag är det den 15 januari och jag har min tredje sjukdag för året. Det är fler än jag hade på hela förra året.  Då hade jag 2 dagar. Hur ska det sluta? Det här är inte likt mig. Men jag ska inte beklaga mig. Det här är ingenting. Det finns så mycket värre saker.

I morse var jag så entusiastisk så jag klev upp 4.45 för att köra crosstrainer, abstinsensen är svår efter en träningslös vecka, men efter en stund på började det svida i ögat så jag kunde inte hålla ögat öppet. Det var bara att gå o lägga sig igen. Köra till jobbet var ju inte att tänka på men nu känns det bättre igen. Jag får väl passa på att ta igen mig ännu en dag. Men om det är tanken som räknas så har jag väl nästan tränat idag då? Eller??

Snö

Ja o så var det dags igen. Denna förhatliga vita sk-t som ramlar ner från himlen. Det som kallas snö. Usch o fy! Hatar vinter! Restresan ropar runt hörnet. Snart ropar den högt.

O så var det Sveriges klantigaste rånare som man kan läsa om på Aftonbladet idag. De glömde ta reda på hur de skulle ta sig UT ur guldbutiken efter rånet:-) Ni kan se hela filmen från övervakningskameran via länken ovan till Aftonbladet. Hur tänkte de där alltså?? Eller, det var väl just det de inte gjorde….

3 kommentarer:

  1. Men kära då.....kaninte läkarna hjälpa dig att ta reda på vad det är med dig? Verkar ju inte klokt...är du allergisk mot LCHF? ;-)

    KRAM och krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eksem är det bara. Ha, ha, allergisk mot LCHF?? Tror inte det:-) Jag har haft eksem förr i mitt liv, det var bara väldigt längesen, när jag tänker tillbaka så har det nog vart lika illa förut. Man glömmer saker o ting bara.

      Jag ska scanna din artikel om du är snäll:-)

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!