fredag 1 februari 2013

Torsdag den 31 Jan- Olidligt kallt i öknen

Vad är detta? Ännu en mulen dag i solsäkra Egypten! Tredje dagen i rad! Dessutom var det kallt och blåsigt men vi stod tappert ut hela dagen på stranden även om det mest var med kläderna på. Jag var tydligen och med idag och badade. Sprang hela vägen ut och hela vägen in på en lång brygga. Barnet var ljuvligt.

Kan meddela att IDAG så finns det inte ett moln på himmelen:-)

Igår började vi dagen med en timme powerwalk. Vi gick tills bebyggelsen tog slut sen ville min medan fortsätta lite till. Vi gick en liten bit till men jag är så ängslig av mig så jag vägrade. Tyckte att det var otäckt. Jag är säkert löjlig men...

Kvällen tillbringade vi inne i Naama Bay men det är så turistiskt så det är inte ens kul.  En ny kashemeresjal fick ändå följa med hem. Det är så ruskigt billigt. Snygga är de också.

En sak som vi konstaterade när vi kom hit var egyptiernas effektivitet i immigrationen!  Oj vad det går undan!!!  Där har amerikanarna en del att  lära. Amerikanerna borde skickas hit på studiebesök allihop. Jag tror att egyptierna hinner släppa igenom 20 personer på samma tid som en amerikan släpper igenom en! Tänk så olika det kan vara!

6 kommentarer:

  1. Trist med dålig väder men trots allt goare än vädret här hemma :) Jag skulle nog inte heller våga gå för långt ut in the middle of nowhere :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vädret bättrade ju sig sen så det var helt ok:-) Nä visst är det väl bättre att ta det säkra före det osäkra?

      Radera
  2. Vädret är som dé é....
    Ni tycks ha det bra ändå/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst är det det o såklart hade vi det bra o ännu bättre när vädret blev ännu bättre:D

      Radera
  3. Jag hoppas bara att ni är säkra där! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är vi ju hemma igen, välbevarade båda två:-)

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!