måndag 24 juni 2013

Löpteknik, matdepression, trädgårdsarbete o en stund på altanen

CM130624-211958001

Ja så sitter man här igen, på altanen efter en lååång dag. Upp klockan 5 (ok då, idag snoozade jag faktiskt fem gånger….:-) ut o gå i 35 minuter, in o duscha, äta frukost o så iväg till jobbet. Strax före 8 landade jag på jobbet 5 mil bort. Ut på lunchen o jaga födelsedagspresent till minstingen som fyller 19 imorgon (skönt att vara ute i god tid;-) in o jobba lite till, ut o jaga mera födelsedagspresenter  o sen raka vägen till träningen.

Sista veckan på Kom-i-Form Express på Studio 4. Det är nästan lite vemodigt. Det är definitivt inte sista gången jag tränar på Studio 4 men det är sista veckan på just denna kursen. Idag har jag varit lite hängig igen. Livet är tråkigt, maten är tråkig, alla andra runt omkring mig äter god mat o smaskar på glass o här sitter jag med mina bönor….Måtte det ge resultat!

Slow carb food, slowcarbfood, bönor, kyckling, sallad

Löpteknik stod på schemat idag. Verkligen välbehövligt för mig. Vi sprang fram o tillbaka, på tårna, med indragen mage, med höga knän o med benspark i rumpan. Än det ena än det andra, allt med överdrivna rörelser för att förstå hur det ska gå till. Ja jisses, undrar om jag någonsin blir en löpare? eller ens en joggare? men jag skulle gärna vilja. Jag försöker o försöker o försöker, kanske att jag inte har rätta viljan?

Till sist blev det jogging med spurter o så lite tung träningen med sandballs. Nu har jag ont både i vader och fotsulor. Att jag har ont i fotsulorna kan nog också bero på de höga klackarna som jag struttat omkring i hela dagen. Vill man vara fin får man lida pin.

Kycklingsallad med BÖNOR!!! o sen raka vägen ut i trädgården för lite ogräsrensning. Vid niotiden blev det äntligen tid för en dusch o en liten stund på altanen i infravärmens sken efter att först ha plockat in tvätt o sorterat tvätt. Ja jösses, idag har det verkligen gått i ett.

Fem timmars sömn insåg jag också att det är för lite. Sex timmar ok, fem timmar är inte ok. Trött, seg, sömnig o matdeprimerad. Träningen hjälpte nog ändå, efteråt kändes allt lite lättare. Jag är glad att jag har blivit en träningsnörd på “äldre dar”.

2 kommentarer:

  1. Förstår att det känns segt, men jag tycker du är beundransvärd som orkar hålla ut!! Klart det kommer ge resultat! Heja!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Håller med cecce & hejja...hejja :)
    /Kramar Annmi

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!