måndag 25 november 2013

Den berömda andra andningen

Bitstrips, trött, utarbetad, overworked

Ännu en tidig morgon. Upp klockan 5 o iväg. Det börjar bli tungt nu. Temperaturen runt nollan hela vägen till Halmstad men så plötsligt, vad hände? –6!! Vilken tur att jag tog på mig överdragsbyxor ovanpå de trekvartslånga träningsbyxorna. Det behövdes verkligen idag.

14 minuter (nä inte 4 sekunder, 14 minuter!!! Tänk er, det är vad jag orkar springa nu (jag började med 5 minuter). Idag kändes det äntligen som att jag kom in i den där berömda andra andningen. Det kändes som att jag bara kunnat fortsätta o fortsätta. Jag höll mig ändå till min plan. 14 minuter, 2 minuter gång o sen 7 minuter lite snabbare. Jag är nöjd.

2013-11-25 18.41.50

Väl hemma slängde jag snabbt ihop lite äggröra o bacon efter att först ha handlat och hämtat hem en ny Gösta (mer om det imorgon) för att sen kasta mig ut i stallet för ta itu med färg o pensel. De där förhatliga listerna ville ha ännu en strykning. Vilken tur att Lexie troget håller mig sällskap.

IMG_20131125_053848

Lite julstämning börjar ändå sprida sig i huset. Adventsljuset är på plats, fönsterna är återigen putsade och julgardinerna hänger på plats. Det ska nog kunna bli advent o jul även i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!