lördag 23 november 2013

Morgonträning, viktförluster o bloggmiddag

2013-11-22 20.05.112013-11-22 20.07.242013-11-22 20.18.452013-11-22 21.22.20

(Ursäkta dåliga bilder)

Vilken dag det blev igår! Upp klockan 5 för att köra ett pass på löpbandet igen. Igår var det tungt att gå upp men så ställde jag mig på vågen. –0,5 kg den senaste veckan. Det gav mig ny energi. Yes, det gör nytta, I can do it!

På kvällen var det dags för min första bloggmiddag. Bara en massa okända människor, IRL vill säga, i cyberspace har jag känt flera utav dem i flera år. Meekatt hämtade upp mig vid 6-tiden o så drog vi söderut o Koi Isakaya, en japansk restaurang i centrala Malmö.

Meekatt var precis så härlig o underbar o pratsam som jag hade tänkt mig. Vi pratade oavbrutet hela vägen ner. På vägen hem slog jag givetvis följe med John Blund i höjd med Glumslöv. Sen fick hon köra med en snarkande? passagerare bredvid sig. För så´n e jag….

En annat efterlängtat möte var det med Cecce som jag följt så länge och som bakar helt underbara kakor. Ibland får jag bara stänga ner hennes sida för jag blir så sugen på kakor. Jag säger bara mer Cecce! Det kändes som att vi hade hur mycket som helst att prata om. Jag tror absolut att det blir fler träffar med henne framöver. Konstigt nog så känns det som att man känner varandra efter att ha läst varandras bloggar i flera år.

Koi Isokaya

Det var första gången jag åt japansk mat men troligtvis inte sista. Jag tyckte det var riktigt, riktigt gott o dessutom prisvärt. Dit går jag gärna igen.

2013-11-23 09.32.27

Goodiebagsen som vi åkte hem med igår gick inte av för hackor. Det var knappt man orkade bära dem till bilen. Händerna fick byta grepp hela tiden. Jag tror att kvällen gick med plus! Tack Tommy Tott, Sojka o Sofia för en trevlig bloggmiddag och fantastiska sponsorgåvor!

2013-11-23 09.33.02

Tur att det är min ätardag idag….den här goda chokladen från Malmö Chokladfabrik har redan slunkit ner i min mage. Gott!

7 kommentarer:

  1. Åh, fina Ingegerd!! Det var underbart att träffa dig igår! Kommer gärna en dag och vandrar med dig i dina vackra omgivningar och pratar livet!!
    Hoppas du får en fin och gooood dag:-))

    Kram Cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina Cecce! Ja det var verkligen, verkligen roligt att äntligen ses. Du är sååå välkommen hit för att vandra o prata livet, det ser jag fram emot!

      Kram

      Radera
  2. Åh, vad roligt med bloggmiddag!! Så avundsjuk jag blir. Vilken härlig goodiebag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen roligt, man träffar många nya människor här igenom. Mysigt! Goodiebagen gick verkligen inte av för hackor!

      Radera
  3. Men så roligt! ja, nu blev jag avundsjuk....:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen roligt. Det är kul med lite annorlunda upplevelser, att få göra något man inte brukar göra,

      Radera
  4. Du den där chokladen åt jag för fullt nu precis. Galet god var den!
    Härligt med viktnedgång, själv ska jag ta tag i mitt snart. Speciellt efter att vågen visat viktuppgång. :( Blä men det är bara jag som kan ta tag i det!

    Ja det där med bloggmiddagar osv. Jag har alltid svårt att placera folk och oftast tar det inte förrän efter middagen att jag inser vem vissa är. Det är ju lite speciellt det där med cyberspace.

    Som sagt otroligt vacker är du och synd att vi satt så långt ifrån!

    Kram! <3

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!