torsdag 23 januari 2014

Två mörka ögon och en mun som avfyrar kulor i luften

2014-01-23 06.29.06

Tänk idag hade jag inte tänkt träna på morgonen. Vad händer då? Jo, jag vaknar 3.54 och kan inte somna om…Strax innan 5 rullade jag ur sängen, plockade fram min kläder och satte mig i bilen.

På radion (Mix Megapol) sätter Gry på “Två mörka ögon” med Sven-Ingvars och jag skruvar upp volymen. Jag kan inte utan att bli väldigt glad och lycklig av dansbandsmusik….Min man bara hatar det….. men i bilen, där kan jag spelaWinking smile

Torsdagmorgon på gymmet är definitivt den bästa träningsdagen på hela veckan. Inga pass på G och det är INTE många som är lika morgontidiga som jag. Jag loggade in som nr 5 på gymmet idag o då har jag ändå kört  5 mil. Stolt över mig själv! Två mörka ögon och några fler dansbandslåtar fick idag ta plats på Spotify-listan o jag bara njöt av musiken under tiden jag kämpade mig fram på löpbandet.

En annan favoritlåt just nu är James Blunts Bonfire Heart. Min man säger att han tänker på mig när han hör de första raderna…..

“Your mouth is a revolver, Firing bullets in the sky”

Hmm, jag vet inte vad jag ska säga om det….Jag hoppas att han tycker detsamma om resten av texten!

”Your love is like a soldier, Loyal 'til you die”

Den sista raden låter mycket bättre!

Sluta ge upp

1 kommentar:

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!