fredag 19 september 2014

En vandring längs med Fyrisåns vatten

 

Uppsala visade sig verkligen från sin bästa sida igår. Solen sken oavbrutet och temperaturen låg nor runt 20 grader mest hela dagen.

Dagen inleddes med en inspirationsföreläsning av Magdalena Forsberg. En helt suverän föreläsning om hur man sätter upp mål och delmål och hur man sen fokuserar på dessa. Tyvärr satt vi långt ifrån (högt upp på läktaren) vilket gjorde det svårt för mig att fokusera med mina progressiva glasögon, men budskapet hon delgav gick ändå hem.

Efter Magdas föreläsning gick vi igenom Attefallshus....vad är tillåtet och vad är inte tillåtet. Hur tråkigt som helst tycker säkert ni. Hur intressant som helst tycker jag. Tänker vi rätt eller tänker vi fel? Jo vi har nog tänkt helt rätt men det är sååå skönt att få det bekräftat.

 

 

Rådhuset i Uppsala verkar inte vara en kommunal angelägenhet (det verkar mest innehålla affärer) men en vacker byggnad är det.

 

Uppsala är en trevlig stad. Här hittar man inte bara de vanliga affärskedjorna. När man är ute o går hittar man den ena udda butiken efter den andra. Helt underbart! Hur tråkigt är det inte att bara hitta KappAhl, H&M, Vero Moda, Glitter, MQ m m i var enda stad. Den ena staden är den andra lik men inte Uppsala, här finns variation.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Efter gårdagens galamiddag så är det nu bara en halvdag kvar. Sen väntar hemresan då jag kommer att åka hem med mycket ny kunskap i bagaget. Det ska bli skönt att komma hem, det är alltid skönt att komma hem! Tyvärr har nu förkylningen slagit till som jag tidigare har försökt att mota bort. Helgen får gå i vilans tecken o så hoppas jag att det inte blir så illa. De som drabbats på jobbet har blivit borta i åtskilliga dagar, det har jag inte tid med....

 

2 kommentarer:

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!