onsdag 17 september 2014

Vad är väl en bal på slottet.....

Ja vad är väl en bal på slottet jämfört med att få sova i sin säng? Ett ålderstecken så säkert som något annat. Att man är hemma igen efter en kväll på slottet redan 21.30 och när man är NÖJD med det. Det är så skönt att få gå o lägga sig och veta att man vaknar pigg imorgon. Det känns helt OK! Ja, jag börjar bli gammal!

Dagen idag har varit mycket givande och väldigt fullspäckad. Att klockan ringde redan 4.45 i morse är väl också en bidragande orsak till att det nu är skönt att bara få krypa ner i sin säng. Jag har antecknat så iPaden har nästan har brunnit. Jag suger åt mig allt som är nytt och allt som komma skall. Nu är jag nöjd.

Uppsala, en hittills en vit fläck på min karta som nu raderas ut. Ännu har jag inte hunnit se så mycket men imorgon ska jag ut på stadsvandring "I Pelle Svanslös fotspår". Jag förväntar mig att då få se de äldre delarna av staden.

13519 steg. Det har det blivit trots en flygresa, en tågresa och en heldagskonferens. Det får duga.

Nu säger jag tack o godnatt! Imorgon är en annan dag!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!