måndag 1 september 2014

Kräftskivor och engelska patienter

Igår kände jag mig lite "dagen-efter". Inte mycket men tillräckligt för att det inte skulle vara full rulle framåt. Tidig frukost (kokospannkakor) o sen jobb framför datorn.....lunch, en överbliven hemgjord grillad hamburgare med St Agur-ost. Redovisning av räkningar och sen mera jobb.. Ja det blev nog ca 4 timmars arbestid även en söndag.

Efter jobbet sjönk jag ner i soffan och satte på tv:n och tittade på "Den engelske patienten". Jag har sett den förr men den var helt klart värd att se igen. Som vanligt däckade jag i soffan förstås, vaknade fram åt midnatt och fick då pallra mig in i sovrummet. Det är bättre när min älskade är hemma, då väcker han mig när han går o lägger sig så att det inte blir så sent.....

Kräftskivan i lördags var mycket, mycket trevlig! Fantastiskt god mat och ett väldigt trevligt sällskap. Den kvällen bär jag med mig ett bra tag framåt.

 

Ikväll har jag kört Crosschallenge. Ett nytt pass på Nordic Wellnes. Givetvis är det ett annat namn på Crossfit. Det är en träningsform som passar mig bra. Det var roligt och tiden gick snabbt. Dessutom kände jag mig mycket starkare än vad jag trodde att jag skulle vara. En positiv känsla!

Nu PLANERAR jag att somna i soffan eftersom jag ska upp o hämta hem min kära man mitt i natten. Då är det lika bra att sova i soffan som i sängen. Eller bättre, det är ännu värre att behöva kliva ur sängen mitt i natten än vad det är att kliva ur soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!