fredag 17 oktober 2014

ANDAS!!!

Då var det dags igen, veckans höjdpunkt, min PT-timma med Hanna. Även denna fredag stod jag omklädd o redo 6.30 på gymmet 5 mil hemifrån. Fokus!

Dagens träning anpassades för att passa min krångliga nacke men jag tror inte den var lättare för det. Uppvärmning i roddmaskinen, utfallssteg på stepbräda (med fokus på att göra rätt), ryggdrag m m.

Ja ni ska inte tro att jag sover här. Jag är bara väldigt fokuserad, fokuserad på bålen och på att öppna upp bröstryggen optimalt för att kunna ANDAS! Idag fick jag träna på att, ja just, andas. Benspark på Hanna i en minut så att pulsen gick upp ordentligt och sen ligga ner och verkligen känna hur jag bara andades högt uppe i bröstet istället för nerifrån magen. Tänk att något som man gör varje dag, varje sekund kan vara så svårt?

Efter gårdagens GRIT-pass och dagens PT-träning så måste jag erkänna att benen känns som spagetti. Det gör ont vid varje steg jag tar i både ben o rumpa. Det är precis som det ska vara. Det är en go känsla att inleda helgen med!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!