torsdag 16 oktober 2014

Naprapater, tandläkare och veterinärer

 

I förrgår naprapatbesök, igår tandläkarbesök, idag veterinärbesök. Pengarna bara rinner genom fingrarna på tjänster som man inte vill behöva lägga pengar på. Inga hål men dyra röntgenbilder. Det var ändå helt ok att vara där. Jag har världens bästa tandläkare, Kerstin Sandslätt! När de såg att jag hade ont i nackan (o ja, jag har väldigt ont även idag) så hämtades det genaast en Tempur-kudde till min nacke!! Det ni! Hur många utav er har en sådan tandläkare? På den tandläkarpraktiken kan man nästan ligga o somna under behandlingen, så bra är det!

 

Idag skyndade jag hem tidigt för att ta med Lexie till veterinären. Hon har länge kliat öronen och jag har tyckt att örat känts varmt men icke så Nicke. Finare öron hade veterinären sällan sett! Inget skräp överhuvudtaget och torra o fina var de. Nu blev det istället en välbehövlig vaccination mot allt möjligt så besöket var ändå inte förgäves.

Idag fick jag äntligen till ett ordentligt träningspass på lunchen. 30 minuter Grit Strangth. Jag tog det lite försiktigt, lite nervös att det återigen skulle hugga till i nacken men det gick bra. Efteråt kändes det nästan bättre än innan. Underbara Hanna var med o ledde passet och imorgon är det dags igen. PT träning 2 är på G. Jag är t o m så fokuserad att jag tackade nej till en middag på restaurang ikväll för jag ville inte dricka vin och jag ville inte komma hem sent. Jag måste vara pigg imorgon bitti. Nu är det träningen som går före nöjena. Lite olikt mig...Fokus!

 

 

2 kommentarer:

  1. Ja hua med pengar man lägger på tandläkaren, själv gör jag en rotfyllning som kostar en halv förmögenhet.....heja dig som fixar träningen trots nackont. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är så har jag nog inte haft ett enda hål (bara gamla fyllningar som fått göras om) sen jag började med LCHF-kost. Bara röntgenbilder och borttagning av tandsten kostar ju ändå pengar tyvärr.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!