söndag 19 oktober 2014

Beskafester, skåpstädning o tv-tittande

Regn, regn, regn. Det känns riktigt avkopplande och skönt. Idag känner jag mig äntligen riktigt bra, både i nacke och huvud (gårdagens beskar till trots;-).

Efter gårdagens slöande så kände jag mig idag full av energi. Ett par köksskåp fick sig en genomgång och ÄNTLIGEN fick mina kokböcker plats i ett skåp i köket! De har legat framme på köksbänken o skräpat hur länge som helst men nu blev det ordning o reda. Ja som ni ser så är det nästan uteslutande LCHF-kokböcker i hyllan, så klart!

 
 

Två timmar innan festen igår så var jag fortfarande inte säker på om jag skulle orka följa med eller inte men det gick. Skam den som ger sig. Vår (min mans) besk kom 2:a så det var väl inte så illa. Om jag ska säga min mening så var det banne mig ingen som var speciellt god. Maten däremot var desto bättre. Tilltugget till förrätten var ett riktigt bra LCHF-alternativ, baconlindad purjolök. Det kommer jag absolut att ta efter.

Träningen idag den gick visst åter om intet. Jag var bara helt enkelt lat, igen. Förutom skåpstädning o strykning så har vi haft en tv-dag. Så mycket bättre, Downtown Abbey och Nobels Testamente. Det är verkligen sällan vi ser så mycket på tv på en o samma dag men idag var det väldigt mysigt.
 
 

2 kommentarer:

  1. Efter en sovmorgon och frukost till Så mycket bättre i går så var klockan redan 12 hemma hos oss. Huua, söndagen gick alldeles för fort efter det! Hann också med veckans avsnitt av Downton Abbey.
    Men så skönt att få städa/röja i köksskåp, det skulle jag också behöva (igen!).
    Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja söndagar går oftast för fort men det är en härlig dag i veckan! Vi får väl se om jag har lika mycket energi nästa vecka!

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!