tisdag 21 oktober 2014

När man inte gör som man alltid har gjort

Min träningssatsning har verkligen inte börjat på bästa sätt. Nackspärr, migrän o nu förkylning. Ska det aldrig ta slut? Jag som var så entusiastisk, fem pass i veckan o ge allt. Nu har det bara blivit tre, fyra pass i veckan o lite halvmesigt för jag orkar inte. Det blir inte alltid som man tänkt.
Igår blev det 20 minuter på löpbandet. Intervaller, gå, springa, gå, springa och jag fokuserade helt o hållet på andningen, in genom näsan, ut genom munnen. Jag måste lära mig andas rätt om jag ska komma någonstans. Efter det en halvtimmas styrketräning, det fick duga idag. Jag känner mig missmodig, eländig och oduglig.

Efter träningen fick jag en gratis proteinshake på gymet. Den satt fint i bilen de fem milen hem! När jag kom hem så väntade sen en fantastisk omelett med keso, avocado o tomat. Han e bra min man:-)

Igår på jobbet så inledde vi vårt APT-möte med en liten frågestund "Kul, spännande och totalt meningslöst vetande om svenskar". Arbetsplatsträffar brukar inte vara den muntraste utav tillställningar precis men igår blev det en lite annan stämning vill jag lova. "Hur många kondomer använder vi i Sverige varje år". Ja känn på den va? Ca 20 miljoner kan jag meddela. Smilbanden åkte upp både här och där och gladast av alla var nog jag. Lite nervös var jag allt inför hur det skulle mottas. De kunde ju också tyckt att det var jättelöjligt men så blev det inte.

Tårtkalas hade vi också. Det har vi heller aldrig förut haft men varför göra som man alltid har gjort? Då får man ju samma resultat som tidigare. Nu vill vi gå vidare, framåt!

Självklart skulle inte jag själv äta utav tårtan för sån´t äter inte jag. Hur det slutade? Jo, jag åt två tårtbitar....Jag blir så arg på mig själv, varför har jag så usel karaktär? Jag borde också lära mig att inte göra som jag alltid har gjort.....

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!