fredag 31 oktober 2014

En eftermiddag med mig själv o goda Detox-resultat

Idag unnade jag mig äntligen en ledig eftermiddag. Helt själv strosade jag runt i stan o shoppade loss. Träningskläder, örhängen o blusar. Under tiden jag gick omkring i stan så kände jag hur musklerna ömmade i benen, jag kände mig riktigt sliten. Där o då övertalade jag mig själv att jag nog inte orkade gå till gymmet.... Jag har faktiskt tränat 3 dagar i rad så jag intalade mig att kroppen behövde vila. Rätt eller fel, det vet jag inte men så blev det.

När jag kom hem så blev det istället dryga 6 km tillsammans med Lexie i skogen och med Spotify i öronen. Det är väl träning det också? Då trivs jag som allra bäst, på promenad med Lexie i sällskap med mig själv och med musik i öronen. Det är total avkoppling för mig. Det otäcka är att nu mörknar det så fort att reflexvästen måste på även om man kommer hem strax efter 4. Usch o fy!

Idag har jag dödat... Jag körde över en kanin på väg till jobbet. Usch det var så hemskt, jag bromsade så jag nästan blev påkörd bakifrån men ändå så kände jag när hjulen rullade över den lilla mjuka kroppen. Det var fruktansvärt, jag kände mig så hemsk även om jag inte kunde hjälpa det och även om det "bara" var ett vilt djur. Jag - en mördare.

 

Idag är det sjunde dagen utav min detox och jag klev i morse upp på vågen. -1,4 kg på en vecka! Halleluja moment! Totalt -3,3 kg på den månad som har gått sen mitt första möte med min kära PT Hanna. Inte nog med det, 2 cm mindre midja, 2 cm mindre höfter o 1 cm mindre runt vaderna på en månad. Det här ger en kick, det känns bra, riktigt bra! Nu kör vi på, en vecka till!

 

 

 

När min man kom hem idag så hade han rosor med sig till mig! Det hör inte till vanligheterna så desto gladare blir man. Små, små guldkorn i vardagen.

Kvällens fredagsdrink: Morot, mango, apelsin o citron. Skål på er go vänner:-)

 

1 kommentar:

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!