söndag 30 november 2014

Födelsedagar, namnsdagar och nya jobb


Idag har vi verkligen firat. Alla fem barnen med respektive har varit hemma och ätit middag tillsammans med oss. Pulled pork till huvudrätt och gräddtårta med jordgubbar till efterrätt. Glöggpremiär blev det också för dem som ville. Tårtan var givetvis inget som jag smakade på även om den var både glutenfri och laktosfri med hemgjord vaniljkräm och hemgjord jordgubbssylt. Jordgubbssylten som vi fått utav vår snälla sommargranne kom väl till pass idag. Omdömet om tårtan var mycket gott.

Julens underbara Disneyservis plockas alltid fram för första gången vid detta tillfälle. Jag bara älskar denna servis!

 

Vad firade vi då idag? Jo vi firade yngste sonens 19-årsdag som inföll igår. Vi firade en utav svärsönernas 24-årsdag som inföll idag. Vi firade två namnsdagsbarn idag, Anders o Andreas. O så firade vi att min tillförordnade tjänst som jag innehaft i 11 månader nu är permanent. Ja det fanns verkligen många anledningar att fira idag.

Idag kom äntligen lejonhuvudet på plats som vi köpte för ett tag sen. Jag kan ju inte påstå att något utav barnen var så impade av detta inköp men jag o min man gillar det och det är huvudsaken för oss.

Igår hade vi en målare på plats som gav oss ett pris på omtapetserig i vardagsrummet på nedre plan samt ommålning av den fula furutrappan. I januari/februari kommer det att bli av. Det ska bli så välbehövligt och skönt att få det gjort. Det är första gången någonsin som anlitar en målare men vi känner att vår tid inte räcker till.

I helgen har jag också hunnit med att sätta upp ett par adventsljusstakar i min systers hus. Det är extra roligt att göra det när man vet att hon snart kommer hem.

Yngsta dottern har jag fått rå om HELA helgen! O det glädjer mig så! Henne hade jag inte träffat på 3 månader innan dess. Det blir inte så ofta när de flyttar en bit hemifrån och börjar plugga men huvudsaken är att de trivs med sin tillvaro o det tror jag verkligen att hon gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!