tisdag 25 november 2014

Köttfärssoppa med fröbröd efter ett pass med Bodycombat

Det är bara att erkänna. Idag hade jag alls ingen lust att träna men jag gick dit ändå o tur var väl det. När man väl kommer igång så rullar det på och det är som vanligt fantastiskt medryckande OCH svettigt när Hanna håller i passet.

Idag tänkte jag nog mer än någonsin på att verkligen spänna magmusklerna för mer effekt. Träningen kanske snart börjar ge resultat. Magövningarna i slutet av passet kändes riktigt effektiva. Det sved ordentligt i magmusklerna vill jag lova!

På vägen hem var jag så trött att jag nästan somnade. Det var så illa att jag fick stanna på Statoil i Båstad för att köpa en Cola Zero (som jag väldigt sällan annars dricker), dels för att få kliva ur bilen, dels för att få i sig något uppiggande så jag skulle klara mig sista biten hem. De senaste nätternas dåliga sömn tar till slut ut sin rätt.

Till middag blev det köttfärssoppa á la LCHF som jag lagade redan i gårkväll och till det en skiva fröbröd (fröbrödet är nästan fööör gott!).

Köttfärssoppa (4 port)

600 gr nötfärs

1 gul lök

3 msk smör/kokosfett

3 msk tomatpuré

4 dl vatten

2 dl creme fraiche

1 msk kalvfond

Salt o peppar

Hackad babyspenat

Fräs färsen tillsammans med hackad lök i smör eller kokosfett. Tillsätt tomtampuren och låt fräsa en stund. Tillsätt vatten och creme fraiche. Låt småputtra och smaka av med salt o peppar. Hacka till sist önskad mängd babyspenat och rör ned.

6 kommentarer:

  1. Ofta är det så med träningen, jobbigt att ta sig dit men kul när man är där... Tackar för receptet. Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men så är det givetvis! Tur att man inte ger upp där.

      Varsågod!

      Kram

      Radera
  2. Imponerad av din styrka att gå o träna när soffan lockar mer, heja dig. Det där fröbrödet låter vansinnigt gott. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag känner mig fokuserad nu. Jag tänker satsa, en investering i mig själv! Brödet måste du bara prova! Det bästa LCHF-brödet jag någonsin gjort.

      Kram

      Radera
  3. Bra jobbat att ta sig till träningen trots att man är trött!
    soppan ser verkligen god ut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fokus!! Så går det:-) Ja både soppan o brödet var verkligen gott!

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!