torsdag 27 november 2014

När allt faller på plats


Inatt har jag sovit sååå gott! Mer än 7 timmars sömn. Jag vet inte när det senast hände mig.

 

Tjänsten som jag haft under 11 månaders tid (som tillförordnad) har nu blivit permanent o det känns så skönt. Jag är lycklig, glad och nöjd. Det som gör mig än mer lycklig än att verkligen ha fått tjänsten är att det verkar som att större delen av personalen verkligen står bakom beslutet. Det är en tyngd som lättat från mina axlar.

Denna veckan har jag inte lyckats få till träningen som det var tänkt. Ibland går det helt enkelt inte att få ihop schemat. Vi får se om jag kan få till en extra träningsdag till helgen. Imorgon är det i alla fall återigen PT-tid 6.30 på morgonen. Det ser jag fram emot.

Kvällens middag bestod av Laxröra på fröbröd

4 port

4 skivor fröbröd

2 msk Bregott eller smör

4 stora salladsblad

400 g varmrökt lax

1 dl creme fraiche

3 msk majonnäs

1/2 kruka färsk dill

1/2 rödlök

2 tsk pressad citron

80 g ishavsrom

Lägg upp fröbrödsskivorna på tallrikar och bre på Bregott eller smör. Lägg på salladsblad.

Lägg laxen i en bunke och mosa med gaffe. Blanda ner creme fraiche, majonnäs och hackad dill. Hacka rödlöken fint och blanda ner. Smaka av med citron, salt o peppar. Fördela röran på salladsbladen och toppa med ishavsrom. Dekorera med dill.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!