söndag 14 december 2014

En helg i hemmets lugna vrå med tillbakablickar på Prag



Köpenhamn, Florida, Prag. Det känns som att det var längesen man tillbringade tid i sitt eget hus men nu blev det så och det känns så skönt. Borta bra men hemma bäst och minnena de har vi kvar.

 
Så mycket foton som jag tog så kommer jag att bombardera er med olika miljöer från denna ljuvliga huvudstad i Tjeckien ännu en gång. Jag längtar redan efter att återvända till denna underbara plats på jorden och jag kan varmt rekommendera alla att åka hit. Ni kommer inte att bli besvikna.
 
 
 
Karlsbron, byggd redan på 1300-talet och fortfarande bevarad. Det är helt magiskt, tänk vad man kunde skapa förr i tiden!
 
 
Tja, något för mig kanske;-) Jag som gillar lila o "bling-bling"....Nja, det blev inget köp och det var nog inte meningen att man skulle ha den här kjolen på sig. Det var nog bara julskyltning hoppas jag.
 
 
Den judiska kyrkogården är verkligen värd ett besök. Det är fruktansvärt gripande att se. Detta var den enda yta judarna hade att tillgå för att begrava sina nära o kära. Det innebär att gravarna är staplade på varandra. Det skadar inte med en påminnelse i dessa främlingsfientliga tider om hur det har varit. Låt oss se till att det ALDRIG blir så igen! Det finns inget folk i världen som är värda att bli så illa behandlade.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!