fredag 12 december 2014

När latmasken piskas ut




Idag var det äntligen dags. Dags för en ny timma med Hanna Lundh. Mitt första träningspass på drygt en vecka. Inte en enda gång har jag lyckats ta mig till träningen sen Prag men idag gick det bra. De timmarna jag investerat i en egen PT är verkligen guld värda. Det är så roligt och det ger mig så mycket..

 

Idag gav hon mig förstås stora skälvan när hon sa att vi skulle börja med intervaller på löpbandet. Nu blev jag nervös men det gick bra. 5 minuter uppvärmning sen 1 min snabbt, 30 sekunder gång, 1 minut snabbt, 30 min gång o s v. 6 intervaller där jag sprang mycket snabbare än jag någonsin gjort på löpbandet. Det är tur att man har någon som peppar en. Det här ska väl göra susen på kondisen, nu gäller det bara att jag kör det även på egen hand.
Varje gång är det nya styrkeövningar, man vet aldrig vad som väntar. Alltid är det givetvis fullt fokus på att göra rätt och att spänna bålmusklerna. Det här är så sjukt kul o nyttigt. Man får en fullständig kick varje gång. Det här är värt vartenda öre!
Idag fick tricepsen verkligen vad de tålde! Det var Aj, Aj, Aj!
När man sedan går från träingen till jobbet, det är fortfarande lite mörkt, och man möts av denna syn, då är fredagen räddad. Life is good!
För att ytterligare spä på den goa känslan så spelas det julmusik i vår cafeteria när jag går ner för en kopp kaffe efter träningen.
Som grädde på moset för dagen så hann jag med en lunch tillsammans med min man på O´Learys. En hamburgerbuffé som var helt fantastisk.
Lyckan är för dagen fullbordad! Det här var en mäktig fredag i mitt liv.
 

1 kommentar:

  1. PT-timmar är verkligen bra. Men jag skulle önska att de var lite billigare

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!