onsdag 17 december 2014

Ensam mamma söker - sina barn?

 

Varje jul är jag lika entusiastisk, det här ska bli såååå kul o jag ÄLSKAR julen!

Varje jul slutar det på samma sätt, det är någon som inte kommer eller inte stannar så länge och mitt hjärta glömmer att mina barn är vuxna och måste få leva sina egna liv. Min hjärna vet men mitt hjärta hänger inte med.

Vuxna barn med flickvänner/pojkvänner/sambos kan givetvis inte vara hemma hos mamma varje julafton, det är HELT naturligt. De måste få skapa sina egna traditioner och fira som DE vill men mammahjärtat är ändå egoistiskt och blöder. Nästa år firar vi jul utomlands:-) Vi gör något helt nytt på ett helt annat sätt. Vi måste skapa nya traditioner, tiden är mogen för det. Någon ensam mamma är jag definitivt inte heller eftersom jag har en fantastisk man som jag kan dela allt underbart med. Barnen har det bra och trivs med sina liv. Jag är lyckligt lottad jag.

O idag sätter sig min kära syster och min käre systerson på planet i Florida och kommer hit till oss för att fira jul! Min kära syster som jag nyligen var o hälsade på där, nu hälsar hon på här. Vi har det bra vi.

Är det från henne jag fått mina amerikanska influenser tro? Denna veckan känner jag mig nästan amerikansk eller är Sverige bara på väg att amerikaniseras? Igår var fönsterputsarna här, idag ska jag gå o fixa naglarna, på fredag kommer städerskan och på måndag ska jag lämna in Lexie på badning och borstning efter att jag har varit och tränat för min PT.....Hmmm

Men nu åker jag först o främst till jobbet efter att ha varit vaken sedan kvart över 4. För att ha råd med allt det där så får man jobba hårt;-)

 

 

 

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där alldeles fööör väl & visst känns det i ♡-at ....
    Inte lätt alls men sån't är livet/Kram pårej!

    SvaraRadera
  2. Ja, känner också igen mej. Yngsta sonen stannar på Malta och firar jul där....suck! Men så är det i livet....
    Kram på dej!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!