söndag 7 december 2014

Med en helt annan syn på Prag

 

 
Det är ett tyvärr ett grått och lite småregnigt Prag som vi vandrar runt i men det gör inte så mycket. Bilderna blir kanske lite tråkigare men vi har desto roligare. Igår vandrade vi bort till Karlsbron. Denna fantastiska bro som byggdes redan på 1300-talet och som står kvar än idag.
 
Varenda liten detalj i Prag är vacker, fasader, gatlyktor och ja t o m trottoarerna är vackra. Man får nästan nackspärr när man vandrar omkring.
Prisläget är också ett helt annat än vad vi kommer ihåg. Jag vet inte om vi bara hade otur sist vi var här (för 7 år sedan) för då var vi inte speciellt nöjda med maten och vi tyckte inte heller att det var billigt, förutom en kväll. Nu bor vi i en helt annan del av staden. Mycket mera centralt, mindre än 5 min från Old town square, och det kryllar utav helt fantastiska restauranger utanför vår dörr. Det är dessutom nästan löjligt billigt. Igår kväll åt vi middag på en liten lokal restaurang och betalade mindre än 500 kronor för mat o dryck för 4 personer!!! Helt makalöst o så är det överallt. Maten är dessutom mycket, mycket god! Igår åt vi på Restaurant Amos som jag verkligen kan rekommendera.

 
 

 

Läget på vår lägenhet är som sagt var helt fantastiskt och man blir glad bara av att titta ut. Bättre än så här kan man knappast bo!

 
 

 

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt. Prag vill jag oxå åka till

    SvaraRadera
  2. Tack för dina bilder, jag vill verkligen åka till Prag!! Kram J

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!