söndag 21 december 2014

Nu är det jul här i vårt hus

 

Igår, första lediga dagen utav 16. Den dagen började vi med en morgonpromenad med Lexie som sen följdes upp med ett pass på crosstrainern. Det börjar bra det här!
När vi var ute o gick passade vi på att gå vägen förbi Färgknallen i vår by där vi köpte årets julgran, precis som vanligt. Det som inte var vanligt var att vi köpte en vanlig rödgran istället för en kungsgran. Vanligtvis brukar jag inte gilla dem men i år så stod den bara där, helt perfekt i storled och täthet. Den ville jag ha, så den fick det bli och jag är nöjd. Nu står den så grön o grann i stugan.
 
Julfirandet inleddes ordentligt i går kväll med ölprovning tillsammans med tre utav våra barn. Jag smakade inte mycket öl (höll mig mest till vin) men de andra smakade på och det blev en väldans trevlig kväll. Jag har sagt det förr o jag säger det igen, det är mycket trevligt med vuxna barn!
 

Idag inledde vi återigen dagen med träning, jag, min man o min äldsta dotter gav oss ut på en 4-kilometersrunda. De sporrade mig att springa en hel minut fortare än vad jag gjorde sist. Nu kommer jag tvinga ut min man för att springa med mig under julhelgen så att jag förbättrar mig..
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Härligt med långledigt. Själv jobbar jag mellandagarna så det blir två ganska rejäla ledigheter. Ha en God Jul och Gott nytt år

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns helt underbart att bara vara ledig utan en massa måsten och utan att åka bort. Härligt!

      Radera
  2. Heja dig! Du är så ihärdig med din träning så du kommer säkert nå de resultat du önskar!

    Ja…det är oroligt när de stora ska ut i världen:-)

    Att gott och en riktigt God Jul till dig!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  3. Sjutton vad du är duktig! Fin gran ni har :-) God jul på er!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!