fredag 19 december 2014

Nu tar jag jullov (o blir fetare??)

Idag har jag jobbat min sista dag för i år! Det känns helt fantastiskt, det var många år sen sist som jag var ledig alla mellandagar men i år ska det bli så.
Min träning har helt kommit på skam de senaste två veckorna. Denna veckan har jag inte rört mig många knop sedan i måndags då jag körde ett styrkepass. Jag har skyllt på jobbstress o julstress men egentligen handlar det väl bara om prioriteringar.
Idag har jag FULLSTÄNDIGT flippat ut!!! Jag som aldrig äter godis har nu dragits med ett våldsamt godissug i ett par veckors tid. Idag gav jag efter. Jag fullkomligt vräkte i mig godis o choklad, säkert bortåt ett kilo....(nästan i alla fall....). Nu har jag banne mig ätit mitt julgodis. Nu blir det någon form av träning VARJE dag under de 16 dagar som jag är ledig. Det finns liksom inga ursäkter, tid kommer jag att ha o det minsta jag ska göra är att promenera 3 km. Min förutsättning att INTE gå upp i vikt i julhelgen har jag kanske helt o hållet spolierat idag. Hanna får ta mig i örat om det inte ska sluta som för katten!!
 
Idag anlände äntligen julklappen från Prag som jag glömde i bilen på väg till flyget. Vilken tur att vår snälla hyresvärdinna skickade den hit till Sverige. Nu är jag nöjd o glad.
 
För ett tag sedan så avkalkade jag min Tassimo men tog tyvärr inte bort filtret....efter det så smakade kaffet sk-t! Jag har inte hittat något nytt men häromkvällen satte jag mig o googlade och hittade nya filter hos Kaffekapseln. Genast beställde jag 4 nya filter (eftersom jag nu insåg att dessa filter faktiskt skulle bytas allt ibland...) tillsammans med ett urval nya kaffekapslar. Snacka om snabb leverans, jag beställde i tisdags kväll och igår kom leveransen. Hur smidigt som helst! Nu ska jag prova en massa nya kaffesorter.
 

I´m ready! Bring Christmas on!!!
 

2 kommentarer:

  1. Jag har också avkalkat vår maskin med filter i för att sedan undra varför kaffet smakar skit de första muggarna.... tills maken sa att filtret ska ur. Egentligen självklart när jag fick höra det men hade inte tänkt på det innan ;-)
    Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hur dum kan man va egentligen;-) Klart att det skulle bort men jag hade inte fattat att det satt ett löstagbart filter där. Nu vet jag! Man lär sig utav misstagen.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!