torsdag 14 maj 2015

En träningsfri vecka med täta luftrör och bankande skalle

hästar

Det går inte alltid som på räls och det blir inte alltid som man tänkt sig. Denna veckan har förkylningen bitit sig fast i min kropp. Träning har inte varit att tänka på. En liten kort promenad i förrgår, då jag mötte de här små sötnosarna som varit på rymmen i en vecka men som nu äntligen är infångade igen, söta som socker men inte lätta att få tag på. Igår blev det en lång dag på jobbet men idag gav jag mig åter ut på en promenad igen, något längre än häromdagen. Man får ta ett steg i taget, tillbaka till träningen igen. O än så biter sig förkylningen fast. Någon riktig träning blir det inte ännu på några dagar.

2015-05-12 15.03.27

Igår kväll fick vi spontan-besök utav ett par av våra Stockholmskompisar. Det blev som vanligt en mycket trevlig kväll med vin, öl o prat. Jag tyckte nästan synd om de stackarna som tagit med sig en rabarberpaj som såg gudomligt god ut men som jag ståndaktigt vägrade smaka, och mannen som egentligen äter både gluten- och laktosfritt, bara tog en liten bit utav. Usch vad vi är besvärliga. Jag hoppas de inte tog illa upp. Klockan bara flög iväg, rakt in i natten. Så blir det när man har det trevligt.

2015-05-14 08.28.59

Denna soliga underbara Kristi Himmelsfärds dag inleddes med en ostpanerad omelett. Min favoritfrukost nu för tiden. Smält smör i en stekpanna, hyvla ner ostskivor så att det täcker botten och låt dem smälta. Vispa under tiden ihop 2 ägg med ½ msk fiberhusk och 1 msk vispgrädde, salta o peppra, och hälls smeten i pannan. Låt det smälta ihop på svag värme tills omeletten stelnar. Lägg på lite hackad rödlök och 1 skiva skinka. Vik ihop och ät o njut! Helt enkelt en kanonstart på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!