måndag 14 mars 2016

En lååång weekend i Istanbul. Vad har vi gjort?

Arbetsmiljöansvar, ergonomi, systematiskt arbetsmiljöarbete.... Jag är ingen vän av att stå upp o jobba men när det kommer till kurser och utbildningar, då är det utmärkt! Det är enda sättet för mig att hålla mig vaken....

Jag är HELT värdelös på att sitta o lyssna, det GÅR inte att hålla ögonen öppna. Jag somnar nästan oavsett hur intressant det är. Att stå upp får bli lösningen. Nu när vi har stegtävling så kan man faktiskt räkna steg även när man står upp o jobbar så det passar ju bra. En liten promenad på lunchen hanns också med.


Den där resan som vi bokat till Istanbul i början av maj känns väl ärligt talat inte helt bekväm just idag. Terrordåd i Ankara, 37 döda och en massa skadade. Är det säkrare i Istanbul? Lite otrevligt känns det allt samtidigt som man inte vill att det ska vara så att man ska behöva vara rädd för att röra sig i världen. Än så länge avråder inte UD från resor varken till Istanbul eller Ankara, ej heller till turistorterna i söder. "UD informerar" ligger nu högst upp i nyhetsflödet på Facebook, det gäller att hänga med. Hotellet är avbokningsbart, i värsta fall får vi väl avboka flyget och förlora pengarna men jag hoppas inte att det blir så. Om vi inte åker nu, blir det bättre om ett år eller två? Istanbul har länge legat högt på listan över våra efterlängtade resmål, tänk om det snart blir omöjligt att åka dit?

Idag var det äntligen dags för vår gemensamma träning på Studio 4. Underbart härligt att vara tillbaka och få träffa Ulrika! 45 minuter med Tabata och jag tror vi kommer att få svårt att gå imorgon. Det gäller nog inte minst min man som redan beklagar sig:-) Han får nog äta upp det där han tidigare sagt om att min träning är mesig, he, he.

Krämig kräftsallad till middag fick bli energipåfyllningen efter träningen och den ska även räcka inför morgondagens Bodypump, för imorgon bitti kör jag igen, om jag kommer upp ur sängen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!