lördag 12 mars 2016

Straffet när man kör i diket

Slutspurt på stegtävlingen och givetvis är jag ute och går. Man kan tycka att det borde vara en vårpromenad men icke. Så här ser det ut på Bjärehalvön, nollgradigt, rimfrost o dimma så man knappt ser längre än vad näsan räcker. Iskallt! Verkligen. Inte vad man förväntar sig i mitten av mars.

Den här veckan har jag verkligen kört i diket matmässigt. Jag är nu i samma situation som jag var ett tag före jul. Sockertrollet har fångat mig. De senaste dagarna har jag ätit choklad, kakor och chips! Idag har jag en stor tjock lerklump i magen och jag mår oerhört dåligt, inte minst mentalt men även fysiskt. +1,8 kg på vågen på bara 3-4 dagar, helt sjukt. Nu får jag ta mig i kragen igen.

Måndag-torsdag blir det strikt kosthållning och bara exakt vad som står på menyn o inget annat. Studio 4 träningen börjar på måndag och fortsätter på onsdag. På tisdag och torsdag får det bli Nordic Wellness med Bodypump och Bodybalance. Jag måste ta tag i mitt liv igen. Fredag till söndag tillbringar vi i Köpenhamn och då vill jag kunna leva lite mer avslappnat men INGA kolhydrater o INGET socker!! Jag lovar!

Den här helgen är min mamma på besök och vi passade på att göra ett "röj" i min systers hus. Vi lastade bilen full med skräp och körde till tippen och sen lastade vi bilen med användbara saker och lämnade på loppis. Det känns riktigt bra.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!