torsdag 10 mars 2016

Jo men liiite vår är det nog i luften!

Nu är vi inne i slutspurten av vår stegtävling och jag kämpar så gott jag kan. Igår och idag samåkte jag med min man, båda dagarna bad jag honom att släppa av mig långt från jobbet så att dagarna har kunnat inledas med en morgonpromenad. Idag lockade vårsolen ut mig även på lunchen och jag gick en sväng runt stan och genom Norre Katts park. I parken fastnar blicken alltid på den här läckra trädstatyn, jag tycker att den är sååå imponerande!

På vägen hem föreslog mannen att vi skulle ge oss ut o springa när vi kom hem. Jag nappade direkt, det kändes som en jättebra idé. Det var årets första joggingrunda här i Sverige. Det gick väl så där men jag gjorde det i alla fall och det känns så bra. Bara 3 plusgrader, då krävs det lager på lager med kläder och det blir tungt o jobbigt att springa. Snart blir det väl bättre va?

Flyget till Istanbul är nu äntligen bokat, hotellet har varit klart ett bra tag. Många och långa har diskussionerna varit om utifall vi skulle våga åka eller inte. Det känns ju inte helt riskfritt men å andra sidan kan man ju inte gå omkring o vara rädd alltid heller. Vi får väl bara hoppas att vi slipper ifrån inbördeskrig o terrordåd. Nu ser vi fram emot resan, det ska bli helt fantastiskt att få komma dit. Vi längtar!

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!