lördag 4 juni 2016

5,7 mil på cykel innan klockan 9 på morgonen

 
Helt enligt planerna klev vi idag upp 5.30 för att ge oss ut på lång cykeltur. Sommar, sol och vindstilla. Bättre än så här blir det inte. Vi körde precis samma runda som sist vi var ute men med en liten avstickare ner till Lerviks hamn. Där tror jag aldrig att jag varit. Fridfullt!
 
Idag kände jag mig betydligt starkare än sist. Det är en väldigt platt runda men i de små backarna som finns där orkade jag trycka på och släppte inte en meter. Studio 4-träningen har gjort susen! Några kilo minus på vågen underlättar också. Att jag redan på året har ca 30 mil i benen känns ju inte heller helt fel. För en gångs skull var min man lite imponerad av mig. Han tycker att jag har varit rätt mesig de senaste åren.

Jag är väldigt nöjd med förra årets inköp av min racer. Den är fantastiskt skön att cykla på. Idag körde jag med helt ny utrustning. Ny cykelhjälm, ny cykeltröja, nya cykelbyxor och nya cykelhandskar. Det är bara skorna som är pinsamma. Walkingshoes. Jag får väl åtgärda det så småningom men Cykelskor vet jag aldrig om jag vill ha.

 
 

När vi kom hem var jag trött, helt slut i kroppen. Jag bestämde mig genast för att ta en semesterdag. Jag duschade och packade sen strandväskan för att ge mig ner till stranden. Halv 11 och stranden ligger nästan helt öde. Jag la mig lite avsides, pluggade in musik i öronen och somnade gott. Tre timmar låg jag och läste och bara njöt sen blev jag lite rastlös, tog ett bad och körde hem. Nu sitter jag på vår altan och njuter i skuggan. Dagens glass-sug dämpades med lite jordgubbar och vispgrädde. Sommarturbon har jag helt tappat bort denna veckan känns det som. Jag tror kanske jag får nöja mig med förra veckans minus på 3,7 kg. Jag nöjer mig allt för lätt och tappar motivationen.

 
 

Ja så här öde var inte stranden när jag åkte hem men väl när jag kom. Jag är glad att jag åkte ner tidigt. Trängsel på stranden är inget jag uppskattar. Jag ligger helst för mig själv.

 

 
En ny bok påbörjades idag. Judiths teater av Inger Alfvén. Än har jag ingen riktig uppfattning om den är bra eller inte. Vi får väl se.

Ikväll sätter vi oss förhoppningsvis på cyklarna igen (om inte åskan drar in). Tanken är en god middag på Victoria i Båstad. Om vi kan cykla så är ICA-klassikerns Vätternrunda klar. Det hade varit skönt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!