söndag 5 juni 2016

Lugn och ro och tid att koppla av



Ännu en dag i paradiset, i hemmaparadiset. Försommaren visar sig från sin bästa sida. Jag kan inte minnas när vi senast hade en så här fin försommar och som dessutom varade så länge. Värmen dröjer sig kvar och vi bara njuter.

Frukost vid dammen, så startade vår dag innan mannen gav sig ut på ännu en cykeltur, denna gång med bättre cyklister än vad jag är. Idag fick han kämpa men fick nog en härlig tur. Gårdagens 8 mil satt nog förstås kvar i benen.

Själv har jag mest ägnat dagen åt att komma ikapp efter Istanbul, cykelfest och mammas flytt. Häromkvällen tog jag itu med hela strykberget. Idag kom jag lite ikapp med ekonomin och trädgården. Efter det tog jag återigen semester. Ett antal timmar i solstolen på vår altan med musik i öronen. Lugnt, skönt och rofyllt. Life is good.

Ikväll sitter vi bara hemma. En köttbit på grillen och vi njuter av tillvaron, jag och min man.

Igår blev det cykling till och från Båstad som avslutning på dagen. Totalt igår nästan 8 mil, nu är ICA-klassikerns Vätternrunda avklarad. 30 mil på 3 månader, med god marginal. En god middag på fantastiska Victoria i Båstad där vi stötte på mannens ex med sambo och där vi fick en trevlig kväll tillsammans. Oväntade möten som ibland är de bästa o visst är det skönt att kunna umgås även med "exen"? Nästa helg ses vi igen, då på födelsedagsfest hos min bonusdotter.

Maten på Victoria är som alltid fantastisk!! Charkplanka till förrätt och räksallad till huvudrätt och man är bara sååå nöjd! Rekommenderas varmt om ni är i Båstad.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!