lördag 4 juni 2016

Från Monet till Cezanne

Igår var jag återigen på chefskonferens och fick då möjligheten att se utställningen från Monet till Cezanne på Halmstad Arena. Oj!! Säger jag bara. Jag blev fullständigt uppslukad, bland det bästa jag sett och upplevt tror jag. Bilderna rullade fram längs med väggarna tillsammans med citat och ljuv musik. Jag satt stilla och bara tittade och tittade och njöt. Till slut förstod jag att jag var ensam kvar. Alla de andra hade gått. Jag fick motvilligt lämna lokalen. Vilken tur att vi ska dit igen nästa tisdag i samband med vår sommarfest.

Om ni inte har sett utställningen än så har jag bara ett råd: Gå dit!!! Helt magiskt!

 

Den ljuva sommarvärmen bara fortsätter o fortsätter. Jag gick från stan och ut till Halmstad Arena på förmiddagen och kom fram drypande våt av svett. Jag älskar värme men det där var inte så mysigt.

När vi kom hem på kvällen så stack vi raka vägen ner till vårt kära Ingelstorp och tog årets premiärbad. Varmt var det inte, kanske 17-18 grader, men väldigt uppfriskande och skönt.




Givetvis avslutade vi kvällen med grillat på vår altan där vi sen satt och njöt hela kvällen. Igår serverade grillad lax med fänkålsgratäng. Mycket gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!