måndag 14 november 2016

En måndag med ljuva tankar på den gångna helgen och med blickar mot julen...


Vilken helg vi har haft! Först spa i Tylösand sen ett besök av min äldsta dotter med sambo i lördags som följdes upp av en farsdagsmiddag tillsammans med bonusbarnen. Det är verkligen trevligt med vuxna barn!



Trump, Trump, Trump. Det är det enda det pratas om just nu. Sällan eller aldrig har väl en så ?impopulär president valts i USA. Ett uttryck för det allmänna missnöje som råder i världen? Valet mellan Hillary Clinton o Donald Trump är väl närmast att jämföra med att om vi skulle vara tvungna att välja mellan Mona Sahlin o Jimmy Åkesson....som att välja mellan pest eller kolera... Det är svårt att veta hur det slutar, han verkar vara bra på att vända kappan efter vinden, det ena oväntade uttalandet efter det andra ramlar ut ur hans mun.



En hel vecka får jag nog nu överleva utan min man då han är iväg på jobb. En lite ovan situation, lite avkopplande den första kvällen men sen kommer längtan mer o mer. Jag vet, o tur är det väl att det är så man känner.


















Direkt efter jobbet idag så körde jag ett djävulskt mag-pass på Studio 4. Idag kändes det som att alla hade hat i blicken när vi tittade på tränaren....Det här var inte snällt. Det var djävulskt!! Vi får väl tro att det gör nytta.



För varje år som går så vill jag plocka in julen allt tidigare o tidigare. Det är nog längtan efter ljuset som gör att startskottet har fått gå. På Rusta i helgen hittade jag de här tre helt bedårande isbjörnarna och givetvis fick de följa med hem. När de väl kom hem så var ju inte steget så långt till att sätta upp dem i fönstret...så där står de nu;-) Ikväll har även julgardinerna fått komma upp i köket. Om vi ska hinna njuta av julen och om jag inte ska stressa ihjäl mig, då är det nog klokt att börja redan nu. Andra får tycka vad de vill. Det är så här jag vill ha det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!