tisdag 15 november 2016

Varför vänta? Det är nu ljuset behövs, låt julen komma in!























Att tålamod är en dygd, det är ett citat som jag aldrig har levt efter. Hos mig ska det hända här o nu. Varför vänta? När väl de första ljusen kommit upp så är det lika bra att köra på. Igår kom julgardinerna upp i köket, idag sattes den nya ljusslingan upp på altanen. Är inte mannen hemma så får man göra det själv. Ibland känns det nästan som att man får lite mer energi än vanligt när man är ensam hemma. Konstigt, men så är det, ibland, men bara ibland.
























Idag har jag gått en Word-kurs, Word snäppet över, lite överkurs alltså. Förr var jag expert på Word (kanske överdriver lite där....) men det var nog minst fyra versioner sedan. Nu för tiden känner man sig helt lost när man ska försöka hitta gamla välkända funktioner. Den här kursen var nog välbehövlig om än lite väl utdragen. En halv dag hade räckt länge, en heldag blev lite segt, där hängde jag nog med lite väl bra. Jag hann besvara mail o surfa runt lite allmänt under tiden, annars hade tiden blivit allt för lång.
























Innan jag åkte hem så svängde jag inom Blomsterlandet där det inhandlades både julkrans till dörren, julstjärnor och en liten hyacint! Låt julen komma! Jag gör mig redo!

Förresten gårdagens magträning, den känns💪😭lite väl mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!