lördag 19 november 2016

En omotiverad joggingrunda som avslutades med ett desto mera motiverat boxningspass
























Helt medvetet hoppade jag över träningen med Studio 4 idag. Vaken var jag så klart långt innan kl var 9 men jag hade bara ingen lust. Istället bestämde jag mig för att springa helt själv här hemma för att sen följa upp med ett eget boxningspass mot säcken.

Den tänkta rundan på nästan 6 km kortades snabbt ner till drygt 3 km....Kallt o blåsigt, inte mitt väder precis. Löpstegen var nog också mindre till antalet än vad gångstegen var. Jogga är inte riktigt min grej, jag har svårt att hitta motivationen till det. Ja o inte kan man heller springa med motivationen att ett glas vin väntar där hemma när det fortfarande bara är förmiddag😂😂😂men bilden var kul i alla fall.

När jag ändå var ute så plockade jag in ännu en blomma som inte gillar vintertemperaturer, plockade in torkvindan, plockade fram ännu en ljusslinga samt hämtade in lite julkrukor från stallet.























In i värmen och på med boxhandskarna! Där med de rosa handskarna på, där o då krävs ingen extra motivation för det är sååå dj-kla kul!! Idag satte jag på Tabatatimern och sen laddade jag bara, pang, pang, pang! Det var en riktigt bra födelsedagspresent jag fick utav mina barn förra året! Tack än en gång! Det blev nog ett rätt bra träningspass ändå idag även om jag inte gav mig iväg till den tänkta träningen.


E

När katten är borta förresten, eller i mitt fall när mannen är borta, då har jag passat på att sänka temperaturen 2 grader i huset:-) Jag tycker att vi har alldeles för varmt inne! 22 grader är inte vad jag vill ha, nu är det 20 grader o då kommer längtan efter att tända en brasa så det gjorde jag i eftermiddags.  En varm o skön brasa och sen låg jag där uppe vid brasan och sov en god stund. Hur skönt som helst! Har man 22 grader i huset så blir man ju aldrig sugen på att elda brasa, det är ju för varmt hela tiden.

Mer julsaker har kommit fram men inte så mycket som tänkt. Vinden är full med möss!!! Musskit överallt o de har ätit upp åtminstone ett virkat överkast😡som fick åka raka vägen ut till soptunnnan. Jag t o m hörde dem idag! Jag hade INGEN lust att krypa in där för att hämta fram jullådorna. Det får vänta tills mannen kommer hem. Vi som inte haft möss i huset på flera år.

Ikväll blir det oxfilé, bearnaisesås och coleslaw, helt på egen hand. Man kan väl få lyxa till det även om man är ensam hemma, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!