torsdag 17 november 2016

Ett avbrott i vardagen och när man fyndar på Blocket























Igår satt jag hemma och jobbade på mitt hemmakontor. 9 timmar då jag i princip bara besvarade mail jag inte hunnit med de senaste veckorna. Det är helt galet så mycket mail man får! En del kastar man direkt, en del besvarar man direkt men en del kräver lite utredning, då tar det längre tid.

Jag jobbar FÖR digitalisering och vi har kommit långt men mailkulturen kunde nog bli lite bättre. Ibland slänger man allt för lättvindigt iväg ett mail bara för att det är så lätt, gärna med kopia till både den ene o den andre. Är mailen på väg att bli ett arbetsmiljöproblem?

I alla fall, fördelen med att sitta hemma är att ibland kan man göra ett litet avbrott så där mitt på dagen. Igår kände jag vid 3-tiden att jag måste ut! Då blev det en hundpromenad tillsammans med bästa Lexie o sen var det på det igen. Mera jobb.


















När hösten kommer börjar man genast att fundera på om man inte kan förändra något inomhus. Förra vintern köpte vi en ny tv, den gamla tv:n flyttades upp men kopplades aldrig in. Nu började tankarna komma på att koppla in tv:n i gästrummet där uppe, kasta ut den gamla soffan som står där samt köpa ett par nya sköna fåtöljer att sitta i framför tv:n.

Fatta min glädje när jag hittade den här annonsen på Blocket, 3 nästan helt nya fåtöljer (inköpta förra året) på orten där jag bor. Idag var jag o tittade och provsatt. 2 utav dem ska få följa med hem (de som är lika men med olika färg)! Vilket kap! Den ena påstods nästan aldrig ens ha suttits i och som nu såldes till ett pris som bara var en fjärdedel av nypriset! Ibland ska man ha tur. Tyget som de är klädda med är identiskt med det tyg vi valde på när vi köpte våra andra fåtöljer förra året. My lucky day! Nu ska de bara fraktas hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!