söndag 4 december 2016

Helt slut efter en vecka som innehållit både glädje o sorg



















Vilken vecka det har varit! Den är svår att sammanfatta i ett enda inlägg. Torsdag o fredag var vi på studiebesök i Göteborg med jobbet. En fantastiskt trevlig och välarrangerad resa som nog gjorde väldigt gott för sammanhållningen på kontoret. Här är vi på besök i Äskhults by på vår väg hem. En flera hundra år gammal oskiftad by i mitten av Halland. Ett ställe jag faktiskt aldrig tidigare besökt.



















När jag fick se det här broderiet med Hallandssöm runt spiselhällen så kom jag genast att tänka på mammas kusin Irene och började granska det runt om o jo men visst, där stod det!! Irene!!! Visst var det hon som broderat detta mästerverk. Kul och oväntat att hitta det här. Världen är så liten.



















På vägen därifrån och hem så körde vi på gamla välbekanta vägar där jag inte åkt på många, många år. Vi åkte förbi mitt gamla föräldrahem där jag föddes och bodde fram till 9 års ålder och vi åkte förbi gården där min morfar bodde. Det blev en riktig nostalgitripp.




























I fredags fick vi även genomföra ett studiebesök på Göteborgsopera där vi fick komma in bakom kulisserna för att se hur där såg ut. Helt magiskt! Tänk att det faktiskt är 1000 personer som jobbar där! Perukmakare, skräddare, sminköser, sångare, skådespelare, dansare m m.



















Bodde gjorde vi på First Hotel G, mitt på Centralstationen. Läget är synd att klaga på och i övrigt
var det också bara plus, plus, plus. Jag gillade det skarpt!





























I torsdags avslutade vi dagen på Rondo med att se After Darks avskedsföreställning. En riktigt
"feel-good" show! Den rekommenderas varmt till alla o envar. Efter showen drog vi vidare till Hotell Dorsia där det känns som att man kliver in i en helt annan tidsålder. Ett ställe som jag är riktigt, riktig förtjust i. Ska ni till Göteborg, gå dit! Ni kommer inte att ångra er, jag lovar!































Den blå klänningen från Ralph Laureen fick duga ännu en gång.





























Ibland är det nästan svårt att smälta allt man har fått se på ett par dagar. Speciellt om man mitt i alltihop får ett dödsbud. Livet går upp o livet går ner.


























Leninbadet på Hotel Gästis fick sig också ett besök på vägen upp. Dit åker jag också gärna igen.



















Gårdagkvällen inleddes med att inviga vårt nyligen ärvda pelarbord som passade som en smäck mellan våra nya fåtöljer.

Dagen har vi ägnat åt att fira vår 12-åriga bröllopsdag och sonens 21-årsdag. Mamma har varit här och 4 utav 5 barn har varit här. Det blev en underbart härligt eftermiddag och kväll. Jag njuter verkligen utav att ha familjen omkring mig. Maten blev god och tårtan blev god. En bra avslutning på helgen även om jag nu är så trött att jag nästan ramlar ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!