torsdag 8 december 2016

Det är mycket nu o snart är det jul




















Det är mycket nu. 10-timmarsdagar på jobbet och träningen har helt fått stå tillbaka. Kläderna har tagits med men jag har INTE kunnat motivera mig samtidigt som stressen på jobbet har gjort att det känts nödvändigt att jobba extra långa dagar.

























Snart är det jul och jag har knappt hunnit börja tänka på det. Jag är sååå tacksam för att jag julpyntade tidigt i år! Nu måste jag ta tag i julklappar och julmat.

Den här julgranen hade jag siktat in mig på i år då vi dels inte tänkte ha någon vanlig julgran, dels kom på att den faktiskt inte skulle få plats.... När jag nu tittade på denna kreation insåg jag att inte heller den skulle få plats + att jag nog tyckte att den var lite väl dyr men jag tycker att den är helt underbar. Nu hänger jag nog bara upp lite julgranskulor i taket istället:-) Vi får se vad jag kan komma på.

Helt plötsligt står vi med 1 hus och 2 lägenheter. Den extra lägenheten här i Sverige, vad ska vi göra med den? Hyra ut den på sommaren? Hyra ut den permanent? Kanske till någon med hundintresse som kan tänka sig att gå ut med Lexie ibland? Ja tankarna är många men helt klart är att den först måste renoveras. Det kommer att krävas mycket jobb o slit men det får vi ta efter jul.

Efter förra helgens svullande med nachos, tårta m m så tog jag i förrgår en vattenfastadag o vips, så var 2 kg borta igen. I love it! Ibland är det skönt att kunna unna sig när man vet hur det ska försvinna igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!