fredag 20 januari 2017

Snö i Spanien!! o barmark i Sverige...















Det här är helt sjukt! Det här är en bild från bergen ovanför Benalmadéna igår, snö!!! I Spanien? O här hemma är det barmark...Ur led är tiden, vilken tur vi har att vi är hemma nu o inte där...

Ser ni här? Det här är nästan samma vy. Samma soptunna o samma tavla. Den här bilden tog min man när han var här uppe i bergen o cyklade för två veckor sen. Då var där som tur var ingen snö. Tänk om vi varit där nu.....



Linbana i snö o linbana i oktober. Vilken skillnad....

Om jag tolkar kommentarerna rätt så är det nog ca 50 år sen det senast snöade här. Jag hoppas att det dröjer 50 år innan det händer igen.


O så helt plötsligt igår fick jag ett oväntat besök av yngsta dottern på mitt jobb. Lika oväntat som kärt. Det händer inte så ofta så glädjen var stor. Nu kom hon för att visa upp sitt nya lila hår! Modigt säger jag. Jag frågade om det var för att hylla sin mamma som är helt tokig i lila😉 Så var det nog inte förstås😇


Ja trots att det nu är snö i Spanien så är ännu en resa bokad utöver den i mars. I april blir det ännu en liten tripp, nu tillsammans med en tjejkompis. Ännu en långweekend, onsdag kväll till måndag, det känns helt ok. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!