söndag 7 maj 2017

Ambitionen var hög men energin räckte inte hela vägen

 

Igår morse var entusiasmen stor men sen sprack det nog lite någonstans på vägen, eller hade jag bara ställt lite för stora krav på mig själv igen? Nåja, givetvis åkte jag iväg och tränade. Första träningen på evigheter efter att ha varit förkyld. Det blev boxning i den bästa av miljöer med utsikt över hamnen och centercourten i Båstad. Det kändes att jag varit borta men boxning är ju så kul att jag pangade på allt vad jag kunde ändå. På väg hem köpte jag lite rosor åt mig själv för det tyckte jag att jag var värd.




Vädret igår var HELT ljuvligt! Det fanns inte en möjlighet att då vara inne i lägenheten och jobba. Det fick bli trädgårdsarbete istället. Länge har jag tänkt att gräva upp Astilben som växt i vår rabatt vid entrén. Den har inte trivts och den har torkat ut och sett tråkig ut varje sommar. En lavendelrabbat ville jag ha! Som vanligt så handlar jag först o tänker sen;-) I fredags köpte jag 8 lavendelplantor på Blomsterlandet. När jag nu skulle plantera var jag rädd att det skulle se lite ynkligt ut till att börja med. Jag köpte genast två plantor till, rejäla sådana. När jag skulle börja gräva kom jag på att det kanske inte var samma sort...Givetvis var det inte det. Småplantorna var av arten Lavendula Dwarf Blue, tydligen en av de härdigaste och vanligaste sorterna och de blir ca 30 cm höga och ska blir perfekt runda! De stora plantorna jag köpte var av arten Lavendula angustifolia någonting... och blir nog betydligt högre men det gör ingenting! Det blir nog bra ändå. Eftersom jag bara köpte två stora så tänker jag att de kommer att rama in det hela fint. Det brukar bli bra ändå även om jag inte tänkt efter före;-) 

Alla Astilbe-plantor jag grävt upp, de skänkte jag bort på Bjäre fyndtorg. Alltid glädjer man någon.

Eftermiddagen ägnades åt solstolen!! Jag tror att jag sov där i över två timmar o det var så skönt. Efter det så fanns det ingen arbetslust kvar mer den da´n, nu var ju klockan redan mycket.



Flera timmars sömn i solstolen och sen ändå somna i soffan, givetvis innebar det att jag vaknade tidigt:-( Klockan 4 imorse ville inte min kropp sova mer. Vid 6-tiden gav jag mig ut på en morgonpromenad (märk väl, det här ska bli en ny vana, sommaren är här, dagliga morgonpromenader ska det bli) i regnet! En trots allt bra start på dagen. 

Vad gör man sen en ensam söndagmorgon? Jo, jag började bygga en hemsida för vår stuga som vi har på gården och som vi har slitit med hela vintern för att få den i skick att hyra ut inför sommaren. 5-6 timmar har jag nog minst lagt på det idag. Helt perfekt är det inte men det får duga. Ikväll la jag ut den för uthyrning och vips, så var redan en tennisvecka uppbokad! Nice! Ett äldre par dessutom, precis så vi vill ha det. 

Ett besök på IKEA har jag också hunnit med. Givetvis var det återigen fokus på lägenheten. Visst, det mesta köps på loppis men det finns gränser. Lakan, handdukar o en bäddmadrass till nya soffan m m, det får bli nytt. Gardinstänger och mörkläggningsgardiner likaså. 

Efter IKEA lyxade jag till det med att äta ute😂på MAX...sen fick jag ont i magen och har mått skit resten av dagen. Inte mycket fix i lägenheten idag minsann men hemsidan var väl bra gjort?

Vill ni ha semester på Bjärehalvön? Välkomna hit!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!