måndag 15 maj 2017

Äntligen fick cyklarna komma fram!


Efter en oerhört kall o lång vår så fick då äntligen båda cyklarna komma fram i helgen. Vi började i lördags med cykelfest i vår by. 45 personer som cyklade runt till varandra och åt i olika konstellationer. Åh vilken tur vi hade med vädret! Varmaste dagen på året, ingen sol men 19 grader, det kan man inte vara mer än nöjd med. Ca 1,2 mil blev det nog cyklat under kvällen. Inte illa väl?


Trots att efterfesten höll på långt in på småtimmarna så var vi faktiskt pigga dagen efter. I lördags var det vardagscyklarna som gällde, igår var det dags att plocka fram racern. Det blev 2 mil med en liten glasspaus i idylliska lilla Torekov. Fantastiskt fint cykelväder men benen var trötta och bakdelen öm. Premiärturen är i alla fall avverkad och det känns bra så. Nu är det bara att köra på.


En hel liten förmögenhet känns det som att jag spenderat på blommor den senaste veckan. Tror ändå inte att jag är klar;-) Nu känns det äntligen som att det finns hopp om att de ska kunna överleva utan att frysa ihjäl.


Vår altan, en katastrof enligt min man o visst jag håller med. Den måste göras om. Frågan är bara om den eller ett nytt kök har högst prioritet? O om man ska göra om altanen, hur stora ingrepp ska man då göra? Pool? Spabad? eller bara ny plattor? o i så fall, vilken typ av plattor? Det är många frågor som snurrar i huvudet.



Galet kul, det hade vi verkligen. Alla försöker alltid att ta den bästa bilden under kvällen. Bilderna snurrar sen som ett bildspel på väggen under kvällen. Jag tror faktiskt att vi lyckades rätt bra här. Farligt galet med så många på studsmattan...


Här har mamma o pappas gamla mjölkkannor kommit fram tillsammans med en gammal järngryta som också kommer från mitt föräldrahem. Cykelkorgen från svärmor kompletterar det hela. Färgkombinationen kunde kanske varit bättre men i övrigt är jag nöjd. Här ser jag dock ännu en sak att åtgärda, ett nytt staket. Allting börjar helt plötsligt bli gammalt o slitet. Vårt hus börjar få rätt många år på nacken. Underhållet tar aldrig slut.


Vantar i maj? Ja så såg det ut på träningen i måndags. Galet kallt. Varje morgon förra veckan var jag ute o gick och det var max 3-4 plusgrader. Inte ok.




Förra veckan hann jag även med en två dagars studieresa till Helsingör, Köpenhamn och Malmö för att studera uteserveringar. Såååå kallt!!! Vi trodde att vi skulle frysa ihjäl när vi gick omkring i ett 6-gradigt och småregnigt Köpenhamn. ingen var riktigt klädd för det. Torsdagen i Malmö var något bättre men behagligt var det inte.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!